Överbyggd;)???

Nej inte alls;) Dock så är det extremt på dessa bilder då det inte finns någon spån i främre delen av boxen;) Däremot så ska jag kolla en titt till på hennes kors/länd. För tycker hon ser sne ut på bilderna! Men även det kan ju luras! Bilderna tog jag för att jämföra hullet och muskler!

Bild från 25/10



Bild från 5/12







Jag tycker att hon tappat i "hull". Detta sedan jag fick rek att bara ge henne Lucerne. Trots detta så har jag även gett henne betfor+500gr Musli. Just då jag tycker att hon börjar tappa för fort. Men det kanske bara är jag?? Hon är inte mager. Men revbenen känns extremt tydligt!


Kommentarer
josefine

Vad snygg hon är! Lite mer hull på detdär så. :) För ja, hon ser ut att ha tappat lite för mkt.

2010-12-05 @ 19:29:17
URL: http://minfux.blogg.se/
tina

ja lite väl fort har de gått, men det har ju varit lite kallare, då går de åt mer energi till att hålla värmen. har hon gått mer senaste 2 veckorna?

vilken lucerne använder du? pelleterad eller strå? har du kollat energideklarationen?

om du jämför energimängden med vad hon fick innan du gick över till lucerne och hur mkt energi det är nu..



jag har användt mig av hippocampus foderstatsberäknare någon gång, får att få på ett ungefär sen reglerat...

hoppas du får balans på allt snart:)

2010-12-06 @ 15:08:54
URL: http://kristinaronn.blogg.se/
tina

fast de håller jag inte med om...då är nog personen ifråga ute o cyklar.. lucern innehåller protein vilket är viktigt för att unghästen ska bygga upp muskler m.m (givetvis ska man inte överdosera)

det vore ju konstigt om bl.a krafft skulle rek fodret till unghästar för att säkra proteintillförseln om det nu vore skadligt.. jag hade provat med lucern mix som har 10% protein istället för 15% som vanliga lucernen har och öka på muslin lite. du kan ju även prova tillsätta soja-olja om du tycker hennes energi ligger på lagom nivå men behöver för hullets skull.. krafft har i 1,8L och 10L förpackningar..

2010-12-06 @ 16:48:07
URL: http://kristinaronn.blogg.se/
heidi

så fin hon blivit :)) Ja tycker inte hon e smal, men en bild ser man ju inte allt..

2010-12-06 @ 20:15:26
URL: http://heromer.blogg.se/
Josefine

Jag tror "sne-heten" beror på att hon står snett/inte i jämvikt med bakbenen. Men det skadar ju aldrig att kolla upp det extra noga:)

2010-12-07 @ 21:22:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0