Drömmen började...

En dag i December 2009. Såg en bild och visste att jag en dag skulle bli ägare till en av dessa sagohästar. Sagt och gjort. Det visade sig att min kompis Johannas morbror föder upp just dessa sagohästar. Och nu började drömmen komma närmare verkligheten.

Johanna kontaktade sin morbror i Finland och tärningen var kastad. Bilder kom och mail skickades. Ska det vara en hingst eller Valack?? Det blir inget av det. Det kommer bli ett sto. Ett sto mellan 3-7 år. Som förhoppningsvis kommer vara betäckt. Behöver jag ett föl? Nej inte egentligen. Men när det inte finns några godkända hingstar, eller några hingstar alls i Sverige av rasen. Så får man passa på!

Och nu är det nära. Om 5 dagar åker min älskade Sam. Han som varit min kamrat i 11 år och lärt mig så mycket! Förhoppningsvis åker jag till Finland i Mars. Och förhoppningsvis redan om 2 veckor. Finns en del saker som ska kollas upp först och det ska bokas biljetter och barnvakt och massa annat. Men ännu kommer det ingen häst. Det ska provridas, kelas och framför allt hanteras först. Och så ska det väljas hingst och det ska betäckas.

Vilket sto som kommer få flytta till Sverige står ännu oskrivet. Men det blir en fux. En eld-färgad häst som ska glädja mig och min omgivning. En livskamrat och vän. En tävlingsindivid och en familjemedlem.

Vem är du som ska följa med mig hem???


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0