1 vecka och 2 dagar

Gammal är fölis. Och ännu inget namn! Jag har nog aldrig haft sådan grym besluts ångerst. Riktigt jobbigt är det. Men ett namn ska hon ha. Just nu går hon under namnet fölis;) Å Tähti är en sån duktig mamma! I går släppte vi ihop alla hästarna och det gick jättebra!

Fick dock problem idag när jag skulle ta ut fölis och Tähti. Fölis ville inte alls föja med mamma???!!! Har aldrig varit med om det tidigare! Hon har verkligen en egen vilja redan nu! Efter lite hjälp så fick jag i alla fall ut dem och så fort de kom ifrån flocken gick hon jämte Tähti. Så de fick komma in i stallet i eftermiddags och vila lite. sKulle ju ha blivit oväder här men det kom bara lite! Efter jobbet så åkte jag dit igen och pysslade med dem. Fick på fölis grimma för första gången. Jag hade köpt en jättefin mjuk ljus lila grimma. Men den var givetvis för stor. Så fick låna Annes, den var lite mindre;) Så hon får ha en svart grimma så länge. Fotade även hennes ben idag coh ska skicka iväg bilder till både Helsingborg och Halmstad! Vill helst vänta en vecka till att åka, då det är 2 timmars enkel resa till klinikerna:/ Och så ska hovis komma. Tähti har hemska hovar. Men inte så lätt att verka en högdräktig häst:/

Både fölis och Tähti njöt av att få vara inne några timmar och bli pysslade med! De är så fina mina prinsessor! Och jag väntar med spänning på att få reda på vem som är fölis pappa! Han ska vara stolt över henne!





Hon står inte jämt med hovarna men sne är hon!



Hittade en rolig handduk att leka med;)





Kommentarer
Jessica

Hmmm det ser inte riktigt bra ut dedär...:/ Hoppas verkligen det rätar till sig! Hon e ju så söt lilla stumpan!

2010-07-14 @ 10:07:18
elina

surfade runt lite o kikade massa bloggar.. ett tips från en som hade en xbent arab som föddes är att kontakta http://www.stenestadhastklinik.se/

2010-07-15 @ 10:38:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0