Dagen efter

Och det är lugnt i hagen. Tähti kom gåendes mot mig. Något hon aldrig gör. Juvet är sprängfyllt men på veterinärens rådan ska jag låta det vara. Lider med min vackra tjej! Hon blev borstad och pussad på. Inte ett gnägg inte en pust sa hon. För hon vet. Vi tog en promenad till sjön. Jag och min vackra tjej. Vi som blev lämnade kvar. Vi stannar och spanar. Vi tänker, vi sörjer. Grimman hänger på boxen. Fotspåren i sanden finns kvar. Överallt finns du men ändå är du borta! Orättvist är livet, orättvist!!


















Kommentarer
heidi

2010-07-21 @ 15:32:16
URL: http://heromer.blogg.se/
Ulrika Z

Hej! Tårarna rinner, trots att jag inte känner dig eller dina hästar så gör det ont i hjärtat att läsa om ditt fina lilla föl. Har tittat in då och då och läst din blogg och det är verkligen sorgligt att fölis är borta. Lycka till med ditt fina sto! Hoppas att allt blir bra till slut, mvh Ulrika Z

2010-07-22 @ 23:02:20
URL: http://mattisgarden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0