Lat

Jag har varit lat. Har varken tömkört eller gått med Tähti. Men jag har gosat, borstat och myst! Och det tycker jag är viktigast! Juvert är fortfarande stort. Men inga spänningar.

Och idag var hovslagaren här. Den jag hade för ca 2 år sedan. Och han är utan tvekan den bästa jag haft! Så nu ska det bli ordning på hennes fötter. Sist blev det ju tyvärr inte bra (Vikarie för vikarien eller nått sånt). Nästa gång ska gumman få skor fram. Bak behövs det nog inte ännu. Hon sliter ju väldigt snett. Så ska se om vi kan åtgärda detta med lite skor. Hovis skulle ha kommit förra veckan men sköt upp det då det blev lite mycket. Tähti var jätteduktig men kändes lite svag i bäckenet ännu.

Igår var jag på Ge-Kås. Köpte ett nytt fleece täcke. Ihme fick ju hennes gamla med sig. Så det blev ett enkelt fult:) Och så köpte jag ett flugtäcke. Men givetvis för litet på längden och i bogen. så ska byta det! Behöver ett 155 till henne! Så får åka och byta det! Och så fick hon ett nytt träns. Ett brunt i 2 olika nyanser. Med mässingspännen, lite bling-bling och vita sömmar. Jättefint! Ska fota så fort jag fått hem kameran (Glömde den hos mina föräldrar). Så nu ska jag bara få tag på ett mässingbett, matchande martingal, osv.

Har bestämt vilken sadel jag vill ha till henne. Och troligtvis kommer den passa. Men den får ni se i nästa inlägg;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0