Transport bokad!

Och redan i kväll åker hon! Så i morgon är hon i Sverige men jag hämtar henne först nästa helg. Tiden finns inte just nu. Äntligen kommer min stjärna. Och hingsten som hon ska insemineras med heter Maranello.

Jag har även fått en del frågor kring kostnaden av importen. Och skriver därför ner lite.


Veterinärbesiktning: 2900 kr
Transportkostnad: 9000 kr
Röntgen ben och rygg: 3000 kr
Import av sperma: 1800 kr


Efter det så tillkommer även för mig boxhyra i nästan 2 veckor och skoning. Så det blir en slutsumma på ca 20 000kr för importen. Det blir ju givetvis något billigare om man inte ska betäcka, vill röntga eller kan hämta hästen direkt. Men skillnaden blir minimal då jag får hästen körd till Sverige av säljaren. Bokar man transportör sträckan Finland-Ljungby blir kostnaden ca 8000kr + moms.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0