Hackamore??

Älskade att kunna rida min förra häst på Hackamore. Så nu ska jag se vad Tähti tycker om det. Testade det på henne i stallet och gav tryck i skänklarna men hon brydde sig inte. Så i veckan ska jag testa det i paddocken. förresten visst kan man rida med bett och Hack samtidigt?? Tänkte som en säkerhet första gången;)

Och idag då. Jo idag var hon billig, får se om priset stiger till nästa gång. Började med att hon inte ville gå från stallplanen. Men efter lite tryck med skänklar och bestämd röst så gick hon efter 1 minut. Knas unge! Nervig till tusen och tänkte jag skulle rida på åkern. Men tji fick jag. Var stenhård skare där så det var inte trevligt alls där. Så fick bege mig ut i skogen:/ Har ju inte ridit ut ensam på ett bra tag och det märktes. Uppblåst som en ballong och alla nerver utåt så tog vi en skritt runda. Gick kanon tills 2 rådjur sprang över vägen. Sen skulle Tähti absolut inte gå längre. Första gången hon var svår att få fram. Men fick fram henne efter 5 min och lite små stegringar och hopp. Konstigt nog känner jag mig fruktansvärt säker på henne ändå. Men hon blev även stark så mina händer är lite möra. Därför jag tänkte testa med hack! Ska också se om hon kanske gillar ett rakt bett. Till slut kom vi iaf hem igen och det blev lite mys i stallet. I morgon ska jag köra hö så då hinner jag nog inte rida, fast hon hade behövt det!







Kommentarer
Julia

Fin blogg! :D

Jag skulle nog sätta bett och hack samtidigt. Det kanske inte är så super bekvämt för hästan, men det är ju bara tillfälligt. Du kan ju fråga någon ridlärare om du vill vara säker :)

Inte skulled du vara intresserad av att byta bildlänk med oss? Jag och min kompips, som skriver på zebracolours, är nämligen också finlands svenkar. Jag iallafall tycker att det skulle vara kul att bygga upp ett kontaktnät med finlands svenska hästbloggar :)

2011-01-03 @ 21:27:25
URL: http://zebracolours.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0