Inga tävlingsplaner längre

Red ett långt och kämpigt dressyrpass igår. Jättefin i början i skritt och traven. Och ok i galoppen. Men efter det så var jag trött i kroppen och orkade inte hålla ihop henne. Och när jag inte orkade det så blev det trav och galopp om vart annat. Och jag blev sur på madam för att jag inte kunde röra henne med skänkeln. Fy så arg jag blev! Inget tålamod heller, det måste försvunnit samma dag som yngsta sonen föddes:/ Så blev ett pass med bråk de sista 40 minuterna. Men super fin i skritten iaf! Får nöja mig med det. Får nog inse att min kropp absolut inte är redo för 60 minuters pass i paddocken:( Får hålla mig till kortare pass med bara skritt och trav ett tag framöver.

Idag bestämde jag mig för att börja i paddocken. Mest för att det skulle blir bättre än igår. Gick ok. Sen red jag ut en runda. Och ok i skritten och i traven, med nervig. Iof blåste det riktigt mycket idag. Så hoppas det var det. Ont i kroppen och varenda muskel jag har. Så orkade knappt rida henne i traven. Nu blir det vila till nästa helg. Då kör vi på igen och hoppas på en trevligare helg.

Så besviken på mig själv att jag inte hade tålamodet igår och att kroppen står på 0 :( Känns som det kommer ta år innan jag är tillbaka igen och kan rida henne ordentligt! Tur jag har Jessi och andra som kan hjälpa mig!

Bilder kommer i morgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0