Bamse!


Sent i natt, strax innan nya dygnet började så var vi äntligen hemma med denna juvel. Bamse heter han och är en hingst född 2004. En liten miniatyr ponny!  John red premiär turen idag och har både travat och gått bommar. Något han aldrig tidigare gjort, John alltså. Trots att Bamse är hingst så är han fruktansvärt lugn, även när Tähti nu brunstar för fullt! Gnäggar lite då och då men full fokus på det vi gör. Lyfter snällt på hovarna och John kan borsta honom överallt. Supersnäll att lasta och köra. Och även med sadel och träns och allt annat. Har bara träffat en så liten ponny som varit så trygg innan. Och det är kära Erica! En mycket fin shettlandsponny som nu bor på Gotland. 

Namn: Bamse
Född: 28-06-04
U: Minibo Lilja
Ue: Billas Charad
E: Tim
EE: Adonis
Höjd: 73,2 cm
Färg: Black
Kön: Hingst





Första mötet!























Ute!











Första ridturen




























Och till sist en liten film;)

Lovar på ny bildbomb i morgon;)


Kommentarer
Marita

Vilken liten Bamse :) om du vill ha en mindre hjälm till John så har jag nog en del i källaren du kan få om nåt passar. Kanske finns nåt till Bamse också. Hur gullig som helst ju :)

2011-11-19 @ 16:41:30
gullan86

vilken liten sötis

Jag vet en häst till som är så extremt snäll, Romeo;)

Han rids av en 18månaders liten tjej nuförtiden.



Jo angående vagn så köpte jag den på börjes, mkt lätt och jag älskade den sålde den bara för att jag sålde romeo hade aldrig i livet sålt den annars.



Romeo är 83cm hög. Vagnen var ställbar.



Måste fråga, hur gör du för att ladda upp så många bilder kan man ladda upp fler i taget eller en och en tar ju timmavis.

2011-11-22 @ 22:18:58
URL: http://gullan86.blogg.se/
gullan86

Just det du frågade ju en gång hur höga mina hästar var, vad tror du?

Och varför frågade du?:)



kram

2011-11-22 @ 22:19:34
URL: http://gullan86.blogg.se/
malin

Vilken söting!!

För många år sedan hade jag Billas Charad hos mig en sommar.

2011-11-24 @ 08:06:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0