Svar på kommentar

Skrev igår ett inlägg på Bukefalos om man ångrat något hästköp. Skrev då att jag ångrade Tähti. Inget blev som det skulle. Jag köpte henne för avel, men det visade sig att hon var dräktig och fölet dog. Sen när jag skulle betäcka igen visade det sig vara otroligt svårt att få tag på sperma som kunde expoteras. Hingsten måste nämligen stå på EU station. Och det var inte det lättaste att hitta! När jag väl hittat det så fanns det bara ett fåtal hingstar att välja på. Och jag är kräsen och ingen föll mig i smaken. Fick även senare veta att Finnhästförbundet håller hårt i pass och registreringar. Träffade en bekant på Huseby som hade finnhäst. Hon hade nästan gett upp att få se något pass. Hästen i fråga var då 2 år och inget pass/registrering hade retunerats till henne:/ Då fick jag kalla fötter helt och kände att nej det är inte meningen det här! Så om jag någon gång i framtiden kommer avla på Finnhäst, så blir det att köpa en och ha ståendes i Finland och sedan ta in fölen efter registrering! Men det är lååångt fram och idag har jag helt tappat lusten att avla på denna underbara ras <3

Så det sto jag impoterade för avel är nu ridhäst på heltid hos Emelie:) Och vi får se om jag kommer ta ett föl på henne eller hur det blir!





Min vackra Ihme. Så jag saknar detta vackra sto!!! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0