WoWokee + 8/8-2010

Ännu en dag av sorg. Dominiques älskade WoWokee fick igår lämna oss. Efter en hel natt på Helsingborgs Djursjukhus gick hans liv inte att rädda. Den 24 Oktober 2008 blev han hennes och den 8 Augusti 2010 lämnade han oss. Endast 17 år gammal. Min Ihme visar honom vägen in i himmelen. Vi tänker idag på Domme!


Domme: Det tar tid. Låt det tar tid. Du är alltid välkommen vännen. Oavsett när! Ihme tar hand om honom. Hon visar den väg han ska gå!
Gumman vi finns här. Och det blir bättre, jag lovar!
KRAM











En sliten grimma hänger i mitt stall.
En blanknöt sadel ligger på sin pall.
Frågar du varför jag tårar bär
blir mitt svar min ponny borta är.

Min ponny nu nått slutet på sin färd.
Hans hovtramp hörs nu i en annan värld.
Han i klöverängar går på vall.
Jag är ensam i mitt tomma stall.

 

Han var en vän, just en sån vän
man ej tror finnes på vår jord.
Jag ofta sade dessa ord.
Du är en bra kamrat, en god kamrat
Hans ögon gav mig svar
Den bilden i mitt minne lever kvar






 


En ensam sliten grimma
den hänger i ett stall
den påminner om ett förtroende
och vänskap för varann
den påminner om en flicka
som älskade sin häst
hon var den enda
som kände honom bäst
nu när deras dagar för alltid är över
stallet står tomt, men grimman finns kvar
för att påminna om deras lyckliga dar.







Bilderna är lånade från Dominique.



Kommentarer
Heidi

2010-08-10 @ 09:15:15
URL: http://heromer.blogg.se/
gullan86 gravid med första barnet

vilka fina bilder och häst.

vad hände:(?

2010-08-25 @ 01:46:03
URL: http://gullan86.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0