Dräktig??

Då en del uppmärksamma läsare har samma fundering som jag så är det lika bra att skriva ut det här;) Hade tänkt att vänta tills vi vet helt säkert. Jag misstänker att Tähti är dräktig. Svar på detta får vi först om 1-2 veckor då veterinären kan komma ut. Men jag och stallägaren är ändå ganska säkra på vad som finns i hennes mage.
Har misstänkt det från början men tänkt att hon bara lagt på sig några extra kilon. Men tyckte även att hennes juver var något svullet. Så jag bad stallägaren känna. Stallägaren har fött upp många halvblod i sina dar och är även barmorska/gynekolog. Och hon tittade på mig med stora ögon: Jag är till 90% säker att hon är dräktig. Hon kände 2 "sparkar". Så vi får se vad som händer i framtiden. Säljaren ska kontaktas om hon är dräktig för att försöka reda ut vem som är pappa till fölet. Så i väntan på svar så har jag dragit upp maten igen och hon har nästan fri tillgång på grovfoder. Tur att det finns fölbox i stallet;) Men som sagt. Inget är säkert fören veterinären har varit och kollat på henne!


Men visst ser hon dräktig ut??



Bilden är från igår. Och bettet sitter för hårt det vet jag redan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0