KimbleWick

Testade ett nytt bett på damen idag! Hon kan ju bli lite stark när man galopperar i grupp. Och jag vill ju gärna ha något att byta med. Så fick låna ett Kimblewick bett. Har en förkärlek till dem och vet inte någon häst som inte gått bra på det. Och så gjorde även T. Konstigt i början och hon visste inte riktigt hur hon skulle reagera. Men hon gick riktigt fint. Precis lagom mycket häst i handen och till skillnad från när jag rider på det 3-delde så tuggade hon inget på bettet! Vilket har fått mig att inse att hon nog ska få ett vanligt rakt också! Verkar som hon gillar de betten bäst.

Blev en testrunda i paddocken först och sedan ut på en lång runda. Var ute i ca 1½ timme och solen sken. Mycket trav och galopp och det märks att hon börjar stärka sig. Hittar jag ingen fodervärd eller köpare så blir hon helt enkelt kvar hos mig! I morgon väntar en ny härlig uteritt i skogen. Längtar så efter helgerna då jag får rida ut på min galna tjej;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0