Stallplats uthyres

Som ni vet är det kanske snart en tom box i stallet. Och både jag och stallägaren tycker det vore roligt med någon mer som rider och tränar. Så nu har jag fått i uppdrag att annonsera och kika efter nya hyresgäst.

Det som ingår är:
  • Fyllning av box och 1 bal/veckan (Spån eller Halmpellerts)
  • Fri tillgång av grovfoder (Hö eller hösilage)
  • Betfor
  • Havre
  • Mineraler
  • In/Utsläpp
  • 3 fodringar/dag
  • Hyra 1600:- ink moms
Det som finns är:
  • Vattenkoppar i alla boxar
  • Varmvatten/Kallvatten
  • Spolspilta
  • Uppvärmd sadelkammare
  • Upplyst, stor välskött paddock
  • Hinderpark
  • Stora Vinterhagar/Sommarhagar
  • 4 boxar
Hästen vi söker är:
  • Snäll i hantering
  • Kan gå i hage med övriga hästar
  • Kan gå på bra bete
  • Sto eller valack
  • Vaccinerad
Övrigt:
  • Hästarna står uppstallade mellan September-Maj. Under denna tid ingår det som jag skrivit högre upp.
  • Hästarna går på bete mellan Maj-September. Då ingår inget strö, grovfoder eller kraft. Du köper det du behöver för en billig summa. Hyran är då ca 500:-. Man hjälps åt med vatten!
  • Alla hästar går i samma hage året om, därför är det viktigt att din häst går ihop med övriga i stallet.
  • Stallet skuras varje sommar. Alla hjälps åt!
  • Då stallägaren åker på semester sköter hyresgästerna en del sysslor i stallet.
  • Täckesbyten ingår ej.
  • Stallet ligger ca 3 km från Ljungby.
Jag har säkert glömt en hel del. Men fråga så ska jag svara!

Bilder på stallet och omgivning!















Kommentarer
Alexandra

Hej Malin! Du skickade ett mail till mig om din superfina finnhäst men min mail krabbar så mina mail försvinner ibland spårlöst. Jag sökte medryttarhäst. Dock känner jag nu att jag verkligen saknar min egna häst och funderar starkt på att ta hem henne igen och såg nu att ni ev. hade stallplats ledig. Är det någon som redan har hunnit före eller finns det en chans att man kan få komma och kika och träffa er och stallägaren. Om det skulle vara så, så kanske jag också hade kunnat hjälpa dig med din häst om tiden rj räcker till eller likn. Ha det bra!

Mvh Alexandra

2011-10-21 @ 09:01:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0