Jobbigt

Jag har det jobbigt med massa beslut som ska tas hela tiden. T mår inte bra och då mår inte jag bra:(
 
Just nu så vet jag nte vad jag ska göra om hon inte svarar på behandlingen. Visssa tycker jag ska byta vet. Andra att jag ska börja kolla igenom rygg, bakben och ja hela hästen. Visst kan jag göra detta. Men det kommer troligtvis betyda ännu mer behandlingar av något slag och ännu längre boxvila/vila för gumman. Och hon mår verkligen inte bra av det. Kan hon inte bara blir bra nu!!!!!!!!
 
Sen tänker jag på frmatiden. Hon blir 7 år i vår och har redan problem. Visst det kan bero av en vrickning, men det kan lika gärna vara återkommande. Och om jag kunde se in i framtiden skulle jag jubla! Då vet jag att rätt beslit fattas och att hon ev slipper lida i onödan. Hon är mitt ansvar och jag ahr sagt mig själv att inte låta något djur lida om det inte är en mycket bra diagnos.
 
Usch, jobbiga tankar så här innan jul!


Kommentarer
Anonym

Hej läst din blogg några gånger och blir helt chockad över hur du tänker ang Täthi.. Ska man inte göra allt för att få henne bra? Om du tänker avliva så kommer inget försäkringsbolag betala ut ersättning eftersom du inte gjort det du kan för att få henne frisk.. Och att behandla en kota är ju väldigt basic och inget som gör att hon aldrig kommer fungera som tex avelssto eller promenad häst vad jag vet så är boxvila en sak de mår dålig av de första veckorna men som vanedjur gör så kommer hon vänja sig vid det och ha en chans att bli bra. Känns tråkigt om du ska tänka på att ta bort en trevlig häst som likväl skulle kunna gå som avelssto och som du säger hon är ung, dvs hon har långt kvar att leva så ge henne tid att bli frisk, dvs MINST 1 år som alla veterinärer rekommenderar...

2012-12-10 @ 08:38:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0