Annonsen

Unikt sto säljes BVSA

Unikt sto säljes BVSA. Hästar säljes

Unikt sto säljes BVSA. Hästar säljes

Unikt sto säljes BVSA. Hästar säljes
Typ: Stora hästar -  Inriktning: Allround -  Kön: Sto -  Födelseår: 2005
Namn: Tellun Tähti
P.g.a ändrade förhållanden från fodervärden kommer nu Tähti hem igen. Och min tid räcker inte till.

Så nu säljes hon förmånligt till rätt person! Kan även sälja henne billigare om jag får betäcka henne i år!

Tähti är av rasen Finnhäst och den enda till salu i sverige. Hon hare mycket energi och passar inte att stå i hage och ridas någon gång då och då. Detta är en häst som behöver jobba. Hon är ca 157 cm i mkh.

Hon har mycket stort steg och bra motivation till hoppning! Hon har en otroligt bra kondition och blir "aldrig trött". Därför vet jag att hon kommer passa utmärkt till även distans och turridning, för den mer erfarne ryttaren. Hon är jättesnäll men blir het i ridningen. Ju mer hon rids, ju lugnare blir hon! Hon är bara körd fram tills dess hon var 4½ år och fick föl som 5:åring. Och har mycket kvar att lära.

Bär sig ok men behöver mer styrka. Hoppad 70 cm under ryttare och 120 cm utan. Bra teknik!

Står nu i Kathrineholm!

Säljes med eller utan utrustning! 

Pris inkl all utrustning: 45 000:-

Pris om jag betäcker henne i år: 30 000:- (tar tillbaka fölet)

Tähti har ett oerhört högt avelsvärde!

Kan tänka mig att låna ut henne på Långtidsfoder! Endast till ryttare med goda referenser!
Grundutbildad
Pris 30 000 kr


Kommentarer
Amanda

Finns det någon ny film på henne . ? Någon hopp film ??

2012-03-08 @ 21:32:36
Julia

Ser verkligen ut som en häst jag och min syster kan tänka oss, vi är nämligen på jakt efter en foderhäst! / Julia och Emilia i Nyköping

2012-03-10 @ 09:46:12
URL: http://jensenj.blogg.se/
Nina Sarviranta

Hej!

Satt och letade efter finska kallblod och såg din annons och därmed på din blogg... Först vill jag börja med att säga att Tähti är verkligen fin!!! Och sen hamnade jag inne på Ihmes sida och där grät jag verkligen floder!!! Beklagar verkligen över sorgen (om det är så man säger)!!! Ha det så bra! / Nina

2012-03-21 @ 01:30:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0