R.I.P Independence


Fick tidigare idag beskedet om att vår älskade Indi fått somna in:( Är fortfarande chockad och kan inte förstå att han inte finns här längre! Vi som skulle rida ut tillsammans idag.  Jag och Jessi. Indi och Aragorn...

Det som hände var att han fick ett återfall av kolik/tarmvred och Jessi tvingades ta det svåraste beslut man kan ta som hästägare! En stor eloge till henne och en stor kram som jag aldrig kommer släppa. Tårarna har inte runnit så mycket idag. Jobb och familj har tagit all min tid. Men jag vet attd ekommer. Där i mörkret, i duschen. När ensamheten smyger sig på.

Jessi och Indi fick 8 underbara år tillsammans. Hon fanns där när han kom och hon fanns där när han vandrade vidare. Älskde Indi. Du tog en bit av mitt hjärta med dig och jag gav den med glädje! Alla dina påhitt. Kommer så väl ihåg när vi skulle lasta dig, jag och Jessi. Vi stod en hel dag, vi till och med åt på rampen till trailen och till slut. När vi satt där, ja då gick du bara rakt förbi oss och in;) Indi din rackare! Eller när du rymde heeeeela sommaren lång. Jisses vad din matte jagade dig. 

Men så fanns det de där dagarna så man höll på att spricka av stolthet. De dagarna då du viftade med dina vacka ben, böjde på din ståtliga hals och slog oss med häpnad. Du var född till en stjärna och du skulle nått toppen ihop med Jessi! Man ska sikta högt heter det. Tyvärr siktade du för högt och finns nu hos stjärnorna! Det kommer vara otroligt svårt att leva utan dig. Att se något så vackert växa upp och sedan tas ifrån en på bara några sekunder är hemskt.

Indi du finns alltid hos oss! Idag när jag var ute och körde, kan jag svära på att du sprang där jämte oss!

Jessi... Min älskade vän
, sorgen är svår och kommer aldrig försvinna. Men den kommer bli lättare med tiden. Jag lovar dig! När du är redo så finna jag här för dig. Om det är i morgon eller om flera år. Det spelar ingen roll! Jag vet att det kommer en dag då du behöver prata, kanske en axel att gråta mot. Då finns jag här för dig. Dag som natt. Ord kan inte beskriva hur ledsen jag är, hur mycket jag vill hjälpa dig. Men jag vet att du behöver tid. Och det är det enda jag kan ge dig. Jag kan inte ge dig Indi tillbaka, men jag kan hjälpa dig att minnas. 

Älskar dig gumman!




Kommentarer
Margareta

Ooooh, vad vackert skrivet , blir så berörd , tänk att ha en vän som har så mycket vackra ord o så stort hjärta

Svar: Jessi är min absolut bästa vän. Och vi har gått igenom lika mycket glädje som sorg. Men alltid har vi haft varandra! <3
Tellun Tähti

2012-06-29 @ 11:52:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0