Stressad tjej

I Tisdags kom hon till Ljungbystopp runt 17. Därefter lastade vi henne direkt på min trailer och jag körde henne vidare till Älmhult. Var där runt 18 och jag gick en runda med henne. Snäll och pigg som vanligt:) Sen fick hon gå in i sin box och äta lite. Och mer gjorde jag inte den dagen. Hon behövde vila och få lite ro. Trots att det är en ridskola så är det vä´ldigt lugnt där. VIlket är skönt.

I onsdags var jag där och red henne en runda. Oj,oj det var spännande:) Jättefin i galoppen. Fruktansvärt stel och gick inte böja alls i vänster varv :( Hoppas det släpper snart. Sen var det mycket nytt, det blåset massa och hon hade massa energi. Så skritten och traven var kaos i början men fin på slutet! Till och med John kunde då skritta nått varv på henne. Hon är ju så snäll lilla gumman. Blev tyvärr inga bra bilder. Hon spänner sig och ser sur ut. Är bara på sista bilden där John rider som hon är lugn och nöjd. Då hade jag ridit henne i nästan 60 min. Helt kravlöst och ville bara hon skulle få röra på sig.

Tanken är att ridläraren (vem vet jag ej) ska rida henne idag och funkar det så ska hon få gå mer på lektion. Många tycker säkert att hon ska få vila en vecka och komma till ro. Men Tähti har aldrig haft problem med ryttar eller plats byte utan hon behöver ridas/motioneras så mycket det bara går. Då mår hon som bäst och ni ser tydligt skillnaden på bilderna. De första bilderna är tagna precis i början på passet och den sista när jag är färdig. Då är hon lugn och harmonisk.

Jag ska försöka hinna åka ut i helgen och hälsa på henne igen.

10 min in i passet:



20 min in i passet



Galopp (fråga mig inte vad jag gör)



Efter ca 50 min och John skrittar av henne lite.



Avspolad och redo för boxen. Dock uppskattade hon inte blixten;)







Så skönt att hon är "hemma" igen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0