Boxvila

Tyvärr kom Täthi och en annan häst ut ur hagen i natt. Detta medförde att de sprang omkring och hon är nu jättehalt. På grund av detta kommer hon få stå inne tills hon ska avsluta sitt liv. Detta för att minska belastningen på kotorna och även på grund av att jag inte vågar chansa att hon inte springer ut igen:(

Igår ordnades de sista papperna för tillstånd att gräva ner hennes kropp. Det blir på samma åker som hennes älskade dotter vilar. Under en ek jämte stenmuren. Kommer bli jättefint! En vän och van hästmänniska kommer vara med henne till slutet. Jag kommer själv inte vara med. Jag vill minnas hennes varma goa mule och inget annat!

Till alla er som vill hälsa på henne. Gör det inte. Ha kvar era bra minnen av henne! Hon är inte samma häst som hon var för 1 år sedan och nu sista månaden har det bara gått utför. Ta tillvara på de minnen ni har istället <3



Kommentarer
Irene

Tårerna rinner och jag sitter här och bara funderar.... Stackars dig och stackars Täthi. Jag är glad hon hamnade hos dig - ni är ett flott par och det sättet du nu väljer att avsluta hennes lidande visar vilken stor människa du är! Skickar er all möjlig styrka för dagen och för framtiden! Inget är som finnhästen - inget är som den bästa vänn..... Kramar från Irene

2013-02-28 @ 19:39:10
marianne römer

det värmer det du skriver till malin, jag är hennes mamma. känner på samma vis.

2013-03-01 @ 14:03:32
Heidi

tårarma rinner så fort ja kollar på bilder på henne.. älskade täthi ♥

2013-03-02 @ 10:53:57
URL: http://heromer.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0