Ihopsläpp

Igår släppte vi ihop alla hästarna. Det gick vel mindre bra:/ Den häst vi trodde skulle slita henne i stycken skyddade henne från de andra hästarna. Men det blev en hel det spark och bitande. Tähti fick ett litet sår på ena benet, en spark i bogen och bit märken på halsen. Sparken på bogen tog på täcket så inget syns där. På halsen är hon lite knöglig. Wiskey däremot fick värst skador. Men rätt åt honom när han ger sig på henne så mycket. Fick en spark på bogen och en som revade hela sidan på honom nästan. Så där kommer nog vara en halt kille i morgon. Och så blödde han i munnen. Jävla häst säger vi bara! Har aldrig sett honom så ilsk! Ska göra ett nytt försök i dag och funkar det inte så åker W ut ur hagen. Är ju bara han som jävlas med Tähti.


Hemska hästar! De hade hö och en stor hage men ändå lyckades han få upp henne i ett hörn, gång på gång. Vill inte att nått ska hända varken henne eller fölet så vi testar bara nån timme varje dag nu så hoppas vi att de sprang av sig igår! Tähti rullade sig så lite "trygg" måste hon känna sig.


Kommentarer
Jessica

Ja dom är duktiga på att vara elaka dom där pållarna...:/

2010-04-18 @ 13:41:09
Terese

Du som är insatt med ridningen och hästar , jag har en fråga..Hur mäter man storleken till shaps??

Jag ska beställa nya shaps och dum som man var så kastade jag de gamla slitna för nåt år sen=(

Det finns storlekstabeller på både börjes och hööks hemsidor men hur mäter man?? är det uppe strax under knävecket eller hur?? jag har inte tillgång till att köra bil så därför får jag beställa hem allt..

mvh

Terese

2010-04-19 @ 09:31:04
URL: http://thesparkle.blogg.se/
Terese

Ahaa okej..Jo egentligen måste jag också prova ut då jag också har korta vader som blivit smalare sen jag slutade rida=( De första jag provade ut tror jag var i st.L då en kompis sa att jag hade större vader än henne..Men jag ska försöka ta mig till Tingsryd och prova ut shapsen istället.behöver ändå nya känger igen=) tack för tipset..

mvh

Terese

2010-04-19 @ 11:23:47
URL: http://thesparkle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0