Tisdag och Onsdag

Har tyvärr inte blivit så mycket bloggande denna veckan. Har haft på tok för mycket annat att göra. Och så får jag vel erkänna att jag spenderar några timmar i stallet varje dag;) Men nu bloggar jag lite på lunchen;)

Så i tisdags då. Ja då tog jag en premiär tur i skogen. Helt ensamma för första gången någonsin. Och jag hade allt lite fjärilar i magen;) Men de försvann ganska snabbt. Red bara i ca 30 min och stötte på fåglar, gräsklippare, soptunnor, brevlådor, skyltar mm mm. Och visst tyckte Tähti det var lite jobbigt men hon klampade på! Hoppade till nån gång men skötte sig jättebra! Svettigt blev det då hon stressade upp sig lite. Väl tillbaka i paddocken var hon betydligt lugnare och vi kämpade fram lite trav.

Och så igår, Onsdags. Jisses säger jag bara! Finner inte ord för hur trevlig hon var. Bar sig jätte fint i skritten HELA tiden när jag bad henne, nya bettet funkar verkligen kanon!. Flyttade för skänkeln och lite trav blev det. Och det är främst i traven jag blev så impan. Innan har den varit hackig, ryckig och inte trevlig alls. Men sen vände det helt. Nu travar hon på och tar ut stegen med bakbenen under sig. Och man känner hur hon jobbar med ryggen och fick ner huvudet! Riktigt impad blev jag! Men fortfarande bara 5 min trav varje gång jag rider. Men de där 5 min i åt gångar ger resultat;) Så om ca 3-4 veckor ska vi ge oss på lite galopp om allt flyter som det gjort nu.  Skynda långsamt heter det ju.

Och så måste jag lägga upp ett litet tränings schema åt henne. Ska jobba max 5 dagar i veckan varav 3-4 ggr ridning. Med max 2 pass/veckan i paddocken. Kommer ju blir lite mer där i vinter tror jag dock. Inte lätt när det inte är ljust ute så länge. Men så är det! Så kom gärna med lite förslag! Hon ska vila Måndagar och torsdagar är det tänkt! Idag ska hon alltså vila och i morgon blir det markarbete eller promenad i skogen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0