"Det där är vel inget!"

Har jag fått höra när jag frågat runt ang fölis ben. Så nu kommer jag andas ut lite och hoppas att det rätar ut sig självt! Finns tydligen föl som varit ännu mer X-benta och rätat ut sig själva. Så ingen veterinär för vår del!

Pussade lite på Tähti idag. Hon är så go!!! Och till helgen tänkte jag gå en promenad med lilla familjen! Och så får jag tala om att fölis badat i badkar! ;) Inte alla hästar som har den meriten hehe. Stod och pratade med stallägaren när ett brak hördes. Och vi springer för att kolla. Då håller fölis som bäst på att kravla sig upp ur badkaret och hoppa iväg till mamma. Hon var lite öm i sina bakben men efter 5 min sprang hon runt och busade. Tähti stod bara och tittade och undrade vad hon gjorde. Årecis som hon sa "Lilla vän, hästar badar inte i badkar..." Antagligen så hade nån av de andra hästarna puttat på henne när hon stod och drack. Och med mamma på andra sidan badkaret så fick hon lite panik och skulle över. Men det slutade med ett dopp. Bus unge!


Kommentarer
Margareta

Hej. Hur skulle namnet Ilta-tähti=aftonstjärna passa på fölis, kanske kallas Ilta, är inte så svårt att utala med tanke på svenskan.Känner ett fint finnsto som heter så , hon är fux med ljus man o bläs.har du tänkt sälja henne i höst????

2010-07-15 @ 12:53:59
Teresia

En sak till..Har du hittat Nordisktkallblod.se?

2010-07-18 @ 20:55:57
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0