En dag i taget

Igår fick min vackra Tähti vila. Idag testade vi att tömköra. Något jag inte gjort med henne innan. Hon blev lite stressad när linorna kom på baken. Men hon är så mycket bättre med det än när hon kom. Då kunde jag ju inte ens stå bakom henne! Efter ett tag så slappnade hon av fint och hon fick trava lite. Och fick till och med in jätte fin kort galopp! Inget jag bad henne om utan hon bytte själv gångart. I morgon tänkte jag bada henne om vädret är fint! Sen så fort hon släppt att mjölk så ska jag börja fodra upp henne. Hon har tappat en hel del över korset, rygg och hals. Än så länge är hon rund och vi hoppas hon fortsätter så!










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0