Får jag presentera...

Min ponny RainDrop. För vissa läsare helt okänd, för andra mycket bekant. RainDrop, eller Bebis som hon kallas. Är en C-ponny på 137 cm i mkh. 4 år gammal och New Forest. Min egen uppfödning och min bebis helt enkelt. En prinsessa ända ut i hovarna;). Ryttare är Michelle och som tar hand om henne på bästa sätt!. Michelle har nu haft henne i några månader. Men i måndags fick vi ett tråkigt besked. Bebis har kotleds inflammation höger fram. Sprutad och röntgad. De hittar som tur är inga fel på röntgen! Nu väntar 4 veckors vila och åter besök den 28 Juli. Och vi hoppas på positiva besked då.

Men det hela är mycket konstigt. Hon har den senaste månaden blivit halt över natten. 2 gånger har detta hänt och dagen efter har hon inte visat något! Och i lördags. Bara 2 dagar innan hon var på klinik. Så var hon på hopp träning (Veterinär ville de skulle rida på som vanligt). Och hästen visar ingen hälta! Tränare, vänner, jag och veterinärer står som förundrade. Hur kan hon inte visa någon hälta???? På böj provet gick hon nästan ner på knä av smärtan. Men på lördagen flög hon över 70 banor....Hon måste ha väldigt hög smärt tröskel! Veterinären kunde tyvärr inte uttala sig hur länge hon haft om. Så kan ju tyvärr ha haft inflammation sedan den dagen hon reds in:/ Eller sen hon blev halt första gången.

Hon rids 4-5 dgr/veckan. Hoppning 1-2 dagar och inte mer än 1 timme åt gången. Veterinären tyckte hon var jättefin och det beror inte på för hård ridning!

Här kommer bilder från lördagens hoppträning. Tänk på att hinderna är 70 cm...







Bilderna är lånade från Michelle. Så nu håller vi alla tummarna för mig underbara Bebis!


Kommentarer
tina

usch inte roligt med kotledsinflammation, hästen jag red hos eva förra året blev konstaterad med det och hon har aldrig blivit bra sen dess:/

2010-06-30 @ 22:01:00
URL: http://kristinaronn.blogg.se/
Jessica

Jäklar så tjusig hon är!;)

2010-07-01 @ 07:57:15
Marita

Tog dom fästingprov ? Låter som det kunde vara något sånt... stackars lilla Rain men jättefin har hon blivit :) Ska bli roligt att se vad det blir av henne framöver :)

2010-07-01 @ 09:47:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0