När drömmen går i kras

När man får olika uppgifter om priser och allt blir dyrare än vad som var sagt från början. Täthi kommer att komma till Sverige på Torsdag. Och nästa fredag hämtar jag henne. Men om hon bli kvar hos mig det vet jag inte. Så länge jag inte får en fast heltid ser det inte ljust ut. Om man bara hade fått en korrekt prisuppgift från början så hade hon inte varit på väg hit. Men nu får jag bita i det sura äpplet!

Vill någon boka en Finnhäst eller ett föl efter denna så varsågod. Pengarna är helt slut från min sida. Och jag funderar på hur jag ska få ihop ekonomin det närmsta året om jag har kvar henne. Gårdagen bestod av tårar, oro, migrän. För en resa som inte gick avboka. Och varför så snabb resa undrar ni säkert. Jo den bokades innan de hann få tag på mig. Många säger att jag ska stå på mig och inte ta emot hästen. Då vi ej skrivit papper på detta. Men jag är slut. Helt slut. Hästen kommer och jag får göra det bästa av situationen. Och får jag inte ihop det så får jag sälja henne. Svårare än så är det inte.
Tack Johanna för all hjälp!!


Kommentarer
jenny

Hej, vad synd att du måste sälja henne.. har själv också en finnhäst.

Men lycka till med allting.

2010-03-23 @ 15:49:18
URL: http://www.netikka.net/jennynorrgard/
Irene

Jag måste säga att jag verkligen känner MED dig! Att en dröm måste gå i kras för de dumma pengarnas skull.... Har själv ägt flera finnhästar, varav en het Täthi (som jag har fått veta betyder Stjärna). Hon var min första och jag förstår din nedstämdhet.

Skulle önska jag kunde skaffa mig en finnhäst, men jag har inte tiden.

Lycka till med allt - hoppas drömmen kan bli sann för dig nån gång!

2010-03-23 @ 20:23:52
Natalja

Näää va tråkigt Malin : (

Jag håller alla tummar och tår att det löser sig för dig. Önskar att jag kunnat hjälpa dig men tyvärr är pengar alltid en bristvara.....

Lova att du inte ger upp drömmen om en finnhäst, jag ska hålla fast vid min dröm och en dag ska den bli verklig.

TröstKram

2010-03-23 @ 23:20:47
URL: http://latin.bloggagratis.se
Rebecca

Hejsan, vad tråkigt att de blev som de blev=((

Har sökt på internet om finnhästen men får inte fram så mycket, vet du någon sida med uppfödare eller annan info om finnhästen?????

Hoppas allt löser sig för dig o hästen=))

Mvh Rebecca.

2010-03-24 @ 12:02:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0