Stallplats uthyres

Som ni vet är det en tom box i stallet. Och både jag och stallägaren tycker det vore roligt med någon mer som rider och tränar. Så nu har jag fått i uppdrag att annonsera och kika efter nya hyresgäst.

Det som ingår är:
  • Fri tillgång av strö (Spån eller Halm)
  • Fri tillgång av grovfoder (Hö eller hösilage)
  • Betfor
  • Havre
  • Mineraler
  • In/Utsläpp
  • 3 fodringar/dag
  • Hyra ca 1300:- (Beror på vilket som kommer användas)
Det som finns är:
  • Vattenkoppar i alla boxar
  • Varmvatten/Kallvatten
  • Spolspilta
  • Uppvärmd sadelkammare
  • Upplyst, stor välskött paddock
  • Hinderpark
  • Stora Vinterhagar/Sommarhagar
  • 4 boxar
Hästen vi söker är:
  • Snäll i hantering
  • Kan gå i hage med övriga hästar
  • Kan gå på bra bete
  • Sto eller valack
  • Vaccinerad
Övrigt:
  • Hästarna står uppstallade mellan September-Maj. Under denna tid ingår det som jag skrivit högre upp.
  • Hästarna går på bete mellan Maj-September. Då ingår inget strö, grovfoder eller kraft. Du köper det du behöver för en billig summa. Hyran är då ca 500:-. Man hjälps åt med vatten!
  • Alla hästar går i samma hage året om, därför är det viktigt att din häst går ihop med övriga i stallet.
  • Stallet skuras varje sommar. Alla hjälps åt!
  • Då stallägaren åker på semester sköter hyresgästerna en del sysslor i stallet.
  • Täckesbyten ingår ej.
  • Stallet ligger ca 3 km från Ljungby.
Jag har säkert glömt en hel del. Men fråga så ska jag svara!

Bilder på stallet och omgivning!
















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0