Kvällsbilder!

Glömsk som jag är så glömde jag ta bilder i morse, men ikväll när jag var över o pussade lite på henne (tur att man bor så nära stallet att man ser det från köksfönstret;)) så kom jag ihåg att ta lite bilder, dock mobilbilder = inte världens bästa kvalite!
Fattar inte riktigt hur mkt en rakad häst kan fälla! *puh* borstar o borstar o nog sjutton kommer det mer o mer päls!
kort uppdatering om vart vi står i ridningen för tillfället :
Var ganska deprimerad ett tag, sålde det ofödda fölet till stoets ägare o lämnade tillbaka henne, för att kunna behålla T. Då blev hon bara riden ca 3 dagar i veckan, o då mest i skogen. Nu är vi tillbaka på banan o har börjat träna igen, o sjutton så fin hon är nu! Kanske var välbehövligt med lite vintervila! ;)
Vi tränar inte så mkt på banan just för tillfället, utan fokuserar just nu på ensamma uteritter eftersom det inte är hennes starka sida. Hon har fått för sig att just en väg är väldigt väldigt läskig (själklart min favorittur!) så jag brukar leda henne den vägen varannan dag, för då går det iaf att få henne att gå framåt ;)
Om jag rider den vägen kommer vi inte direkt nån stans, ett steg fram, tre steg bak ungefär ;)
Först då så börjar hon blåsa, spänna sig, sen åker öronen fram (lovar, spetsade hon dom liiiite mer så skulle dom trilla av;)) sen börjar hon skrapa med ena hoven (då är det läge o hålla i sig!) för sen exploderar hon o skjuter rakt upp hihi, sen går det att skritta/trava/galoppera en bit igen innan nästa monster dyker upp ;)
Här kommer lite bilder !
Jag har inte fått lov att gå ut!
//Em


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0