Täthi ska säljas!

Efter mycket funderingar så har jag bestämmt mig för att sälja Tähti. Men, hon kommer stå kvar hos Emelie i många år framöver som foderhäst. Och om Emelie vill/kan köpa henne så har hon förtur! De passar så perfekt ihop så jag hoppas att det kommer bli så! Om inte så är ni välkommna med intresseanmälan! Jag kommer ev under denna tid ta föl på gumman.

Anledningen till detta beslut är att jag känner att jag inte kommer ha tid för 2 krävande ridhästar. Och då tänker jag givetvis på det föl som Holly väntar. Jag kommer satsa på denna häst inom dressyren och som småbarns förälder så räcker det med 1 ridhäst. Och pga allt krångel med registrering av Finnhästar i sverige så väljer jag att ej ha kvar T som avelssto. Dessutom så behöver hon motionen för att må bra! Så hon kommer få vandra vidare, men en sak är säkert, en dag i frmatiden kommer det stå en Finnhäst till i mitt stall! Om det är Tähtis avkomma eller ej det får framtiden utvisa!

Tähti kommer på Tisdag byta till ett mindre stall, tyvärr innebär detta att hon inte kommer gå med unghästarna längre, men jag tror att hon kommer trivas ändå:)



Kommentarer
Emelie

Hoppas inte du kommer att sälja henne så länge jag har henne på foder?! :(

Svar: Nepp:) Hon kommer stå kvar hos dig:)
Tellun Tähti

2012-07-19 @ 17:50:53
URL: http://emeliesundstrom.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0