Kraftig kotledsinflammation

Ni ser själva rubriken och det är vad vet har gett för diagnos. Blev behandlad med kortiosn och tuppkam i leden och ska tillbaka om 1½ vecka för utterligare en behandling. Boxvila och om det går vila i liten hage i 2 månader. Sedan återbesök.

Tyvärr har lilla damen gått med detta ett bra tag och det finns en viss risk för att det blivit kroniskt :( Om det är det vet vi först om 2 månader. Röntgen såg bra ut och varför hon fått inflammationen vet vi inte. Men troligtvis att hon gått omkull eller trampat snett!

Igår var jag och pussade på hjärtat och hon tar boxvilan med största lugn! Är mycket förvånad över att hon är så lugn trots att hon står inne utan sällskap 6h/dag. Lille bamse måste ju få komma ut och röra på sig!  Jag tog även ut T igår och gick nått varv på gården. Är så rädd för att hon ska få kolik eller tarmvred när hon står stilla så mycket:/ Just nu får hon hösilahe, Betfiber Mix och Krafft Grund. Har fått öka höet sedan hon började stå inne då hon redan tappat i hull och muskler.

Nu ska lilla damen bara kurera sig och jag hälsar på henne på onsdag igen <3





Japp, fröken passade på att kissa när vi kom hem hehe.





Får komma ut och stå i gången medens jag mockar:)





Nu tar vi en dag i taget och hoppas att T ska hålla sig i skinnet och inte börja härja i boxen! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0